Zaloguj się Wyloguj się
Strona główna
Ochrona klienta

Ochrona klienta to jeden z najważniejszych tematów uregulowany m.in. przepisami Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.
Trudno jednak oczekiwać od potencjalnego turysty - klienta biura podróży, studiowania wielu artykułów wspomnianej ustawy w celu stwierdzenia czy korzystanie z usług touroperatorów i ich agentów turystycznych jest wystarczająco bezpieczne.

Poniżej znajdziecie 20 podstawowych zasad, którymi kierują się członkowie PZOT na etapie przygotowywania imprez turystycznych, ich oferowania, sprzedaży i realizacji imprezy. To standard rygorystycznie przestrzegany przez profesjonalnych touroperatorów, oparty bezpośrednio na regulacjach określonych w Ustawie o usługach turystycznych.


 

1. Celem organizatora jest powrót zadowolonego klienta z imprezy turystycznej.

 

2. Organizator przygotowuje, oferuje i realizuje imprezy turystyczne.
 

3. Organizator zawsze posiada ważny wpis w Rejestrze.
 

4. Organizator ma zawsze ważną umowę gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej.
 

5. W trakcie imprezy klient jest pod stałą opieką organizatora.
 

6. Odpowiedzialność za realizację imprezy spoczywa zawsze na organizatorze.
 

7. Sprzedaż imprez prowadzą agenci na podstawie ważnej umowy agencyjnej.
 

8. Oferta zawiera rzeczywisty opis wszystkich istotnych usług zawartych w pakiecie.
 

9. Oferowana cena imprezy jest kompletna.
 

10. Informacje o przepisach paszportowych, wizowych n/t zdrowia są kompletne.
 

11. Informacje zawarte w ofercie, katalogach nie mogą wprowadzać klienta w błąd.
 

12. Klienci otrzymują pełną informację n/t dostępnych ubezpieczeń.
 

13. Umowa z klientem zawiera kompletny zestaw informacji określony w ustawie i nie zawiera klauzul niedozwolonych.
 

14. Cena ustalona w umowie nie powinna ulegać zmianie.
 

15. Każdy klient jest ubezpieczony od NNW i KL.
 

16. Organizator zawsze informuje klienta o możliwych zagrożeniach życia i zdrowia.
 

17. Zmiana istotnych warunków umowy wymaga zgody klienta.
 

18. Zmiana warunków w trakcie imprezy zobowiązuje organizatora do bezzwłocznego wykonania świadczeń zastępczych za zgodą klienta.
 

19. Klient może żądać naprawienia szkody wynikłej z niewykonania umowy.
 

20. Zawieszenie działalności organizatora nie zwalnia go z obowiązku realizacji zawartych umów.




Klient pod ochroną Touroperatora

Ubezpieczenie = wakacyjny spokój

Dwugodzinny lot, zwiedzanie, odwiedziny muzeum i plaża. Nareszcie!

Tę sielankę mogą zaburzyć nieprzewidziane okoliczności – wypadki, choroby, zgubiony bagaż, „złośliwości rzeczy martwych”. W każdej z wymienionych sytuacji można być spokojnym – Touroperator gwarantuje nam ubezpieczenia na każdą okoliczność.

Przezorny zawsze pod opieką biura podróży

Touroperator w każdej standardowej ofercie zapewnia nam ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) oraz kosztów leczenia za granicą (KLZ). To jednak nie wszystko. Biura podróży proponują ubezpieczenia bardziej zaawansowane – wszystko zależy od naszych wymagań i preferencji. Podobnie jak oferta turystyczna, portfolio ubezpieczeniowe touroperatorów jest niemal niewyczerpane.

Dodatkowe opcje

Oprócz tradycyjnego ubezpieczenia zdrowotnego i od nieszczęśliwych wypadków Touroperatorzy proponują ubezpieczenia pakietowe na okoliczność utraty lub zniszczenia bagażu, sprzętu sportowego, odwołania imprezy, rezygnacji z biletów lub rezerwacji hotelowej. Coraz bardziej popularne są ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC), które zabezpieczają nas przed odpowiedzialnością za przypadkowe uszkodzenia mienia lub przypadkowe wyrządzenie komuś krzywdy. Jedną z opcji jest również kompleksowe ubezpieczenie familijne oraz „all risk”, które zabezpieczają Klienta we wszystkich możliwych wariantach.

Spokojna głowa

Bogaty pakiet ubezpieczeniowy pozwala odpoczywać na 100%. Nawet jeśli nasz bagaż został zgubiony – możemy być pewni, że otrzymamy odszkodowanie. Za relatywnie niewielkie pieniądze można kupić sobie komfort psychiczny oraz być przygotowanym na niezbyt miłe okoliczności. W przypadku nieszczęśliwego wypadku, np. na stoku narciarskim, awionetka lub helikopter zabierze nas prosto do kliniki, gdzie otrzymamy profesjonalną pomoc medyczną na najwyższym poziomie. Oczywiście pukamy w niemalowane drewno, aby nigdy do podobnej sytuacji nie doszło!

Profesjonaliści z profesjonalistami

Dobre biura podróży współpracują wyłącznie z renomowanymi i godnymi zaufania firmami ubezpieczeniowymi. Touroperatorzy nie mogą sobie pozwolić na kooperację z niepewnymi partnerami. Korzystają na tym przede wszystkim Klienci. Po pierwsze mają pewność, że ubezpieczenia są rzetelne i pewne, a po drugie mogą załatwić wszelkie formalności w siedzibie biura podróży – bez zbędnej straty czasu poświęconego na wizytach w punktach firm ubezpieczeniowych. Na stronach internetowych Touroperatorów można znaleźć wyczerpujące informacje dotyczące oferty ubezpieczeniowej. Jeśli mamy dodatkowe życzenia z całą pewnością zostaną zaspokojone.


Dodatkowe ubezpieczenia

Oczywiście każdy może się „doubezpieczyć” bezpośrednio w firmie ubezpieczeniowej. Podwójne ubezpieczenie gwarantuje oczywiście większą sumę ewentualnych odszkodowań. Nie mniej oferta ubezpieczeniowa proponowana przez biura podróży jest tak szeroka, że z pewnością wybierzemy dla siebie optymalną opcję.

Touroperatorzy zrzeszeni w Polskim Związku Organizatorów Turystyki spełniają najwyższe standardy w zakresie ubezpieczeń!

Wspólnie propagujemy bezpieczne wakacje!
 

Partnerzy serwisu
Strona głównaO nasKontaktZadaj pytanie
Realizacja i partner serwisu KSI Media
Dołącz do nas:
Small PlanetMatimpexTouroperatorOrganizator TurystykiPolish Tour Operators AssociationOrganizacja pracodawcówImprezy urlopy przelotyRejsy czarteroweZwiedzanieSamolotemAutobusem